Cenny chrom

Chrom polecany jest przede wszystkim osobom, które pragną zredukować masę ciała. Jego regularne spożywanie sprawia, że metabolizm przyspiesza, a tkanka tłuszczowa zostaje spalona w krótszym okresie czasu. Pomniejsza też apetyt, czyli posiłki będą rzadsze oraz mniejsze. Czy ma on jeszcze inne zalety?

Chrom – co to za pierwiastek?

Chrom jest przyjacielem osób, które starają się zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki niemu przemiana materii zdecydowanie przyspiesza, a do tego można szybciej pozbyć się tłuszczu. Oprócz tego zmniejsza apetyt, czyli pozwala pilnować dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Kolejna zaleta związana ze spożywaniem chromu to pobudzanie trzustki do produkcji insuliny, czyli istnieje zdecydowanie mniejsze ryzyko na wystąpienie cukrzycy typu 2. To pierwiastek, który dobrze wpłynie na osoby zestresowane, gdyż występuje w syntezie kwasów tłuszczowych oraz transportuje aminokwasy do komórek. Chroni układ trawienia oraz zapobiega zawałom serca.

Jak rozpoznać niedobór oraz nadmiar chromu w organizmie?

Organizm ludzki posiada jedynie niewielkie ilości chromu, jednakże nawet niewielkie braki mogą rodzić szereg negatywnych zjawisk. W pierwszej kolejności pojawia się ból głowy, zmęczenie, drętwienie palców, podwyższenie poziomu glukozy oraz cholesterolu we krwi. Człowiek pozbywa się chromu wraz z moczem. Jego duże ilości usuwane są z organizmu po złamaniu kości, po przebytych operacjach oraz jako efekt stresu. W zastraszającym tempie chrom usuwany jest z organizmu kobiety, która karmi swoje dziecko piersią. Niedobory występują także u osób, które spożywają za dużo pieczywa, makaronów, ciast oraz słodkich przekąsek.

Nadmiar chromu także wpływa negatywnie na funkcjonowanie organizmu. Przede wszystkim zaburza produkcję insuliny oraz funkcjonowanie wątroby. Suplementy chromu nie powinny być przyjmowane przez osoby, które zmagają się z cukrzycą. Jako, że pierwiastek ten jest używany w środkach na wspomaganie odchudzania, nie należy przekraczać zalecanych porcji, gdyż przyniesie to więcej szkody niż korzyści.

Zamiast suplementów diety zdecydowanie lepiej sprawdzi się odpowiednia dieta. Powinna ona zawierać wątróbkę, kakao, szpinak, sok z winogron, łososia, chleb razowy, ryż biały, kaszę gryczaną, pomidory, brokuły oraz orzechy włoskie. Chrom jest bardzo dobrze przyjmowany przez większość organizmów, jednakże kiedy w diecie występuje za dużo śmieciowego jedzenia mogą pojawić się problemy. Przez określenie śmieciowe jedzenie rozumie się gazowane napoje, słodycze oraz jedzenie typu Fast food.