5 sprawdzonych sposobów na zakwasy, które powinieneś poznać

  • admin
  • 10 listopada 2018
  • Możliwość komentowania 5 sprawdzonych sposobów na zakwasy, które powinieneś poznać została wyłączona

Zakwasy miał każdy człowiek. Czasami wystarczy tylko szybszy chód, czy bieg za uciekającym autobusem, aby pojawiał się piekący ból mięśni. Jak go uniknąć? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci złagodzić ból zakwasów.

Zakwasy to w rzeczywistości mikrourazy mięśni. Te, wystawione na duży wysiłek bez odpowiedniego przygotowania doznają uszkodzeń. Regenerują się same w ciągu kilku dni. Mięśnie nie tylko się odbudowują, ale również wzmacniają. Mimo że nie są niebezpieczne warto odpowiednio zadbać, aby zakwasy się nie pojawiły, a jak już wystąpią – aby jak najszybciej minęły. Tym bardziej, że mogą powodować znaczny dyskomfort i  skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie.

Odpowiednie przygotowanie do wysiłku

Zapobiegać zamiast leczyć – to złota zasada, która sprawdza się również w przypadku zakwasów. Przed treningiem koniecznie wykonaj rozgrzewkę. Sprawdzą się klasyczne pajacyki, przysiady czy wymachy. Podniesiesz w ten sposób temperaturę mięśni. Będą one bardziej elastyczne, a przez to mniej podatne na urazy. Systematycznie zwiększaj też intensywność treningu. Zacznij od delikatnego obciążenia, zwiększając go z czasem.

Prysznic lub kąpiel

Jedni preferują ciepłe, drudzy zimne a jeszcze inni – naprzemienne polewanie wodą. Jedno jest pewne: każdy z tych sposobów działa.  Łagodzi ból i przyspiesza regenerację mięśni. Co prawda dają tylko chwilowe uczucie ulgi, ale pozwalają na przyspieszenie procesu regeneracji. Najbardziej polecane są te ostatnie. Pozytywnie wpłyną na stan mięśni, ale też skóry.

Okłady i masaże

Podobnie jak kąpiele działają okłady i masaże. Zimne okłady masaże powodują obkurczenie naczyń krwionośnych, przez co zmniejszają ból. Gorące zaś rozgrzewają mięśnie. Podobnie jak masaże – pozwalają na rozluźnienie i odprężenie. Przy ich wykonaniu warto sięgnąć też po odpowiednie olejki. Pamiętaj, że przy mocnych zakwasach sam dotyk może powodować ból. Muszą więc być przeprowadzone umiejętnie i z wyczuciem.

Leki

Stosowanie farmakologii nie ma sensu. Leki przeciwbólowe nie działają na ten typ bólu. Lekarze zalecają zaś używanie maści przeciwbólowych, szczególnie o działaniu chłodzącym. To szansa może nie na zlikwidowanie, ale przynajmniej na uśmierzenie bólu.

Nawadnianie

Sok z wiśni wypity przed treningiem, jak i po jego zakończeniu, łagodzi ból wywołany zakwasami. A wszystko to dzięki zawartości substancji o działaniu przeciwzapalnych i przeciwutleniającym (flawonoidy i antocyjany). Uzupełnić elektrolity pozwoli zaś sok pomidorowy albo domowej roboty napój izotoniczny. Wystarczy woda, sok z cytryny, sól i miód a zapobiegniesz bolesnym skurczom.

Wypróbuj sprawdzone sposoby na własnej skórze. Jeśli jednak ból nadal będzie dokuczał musisz uzbroić się w cierpliwość. Z dnia na dzień ból będzie słabł, aż całkowicie zniknie. Jak najwięcej odpoczywaj i w żadnym wypadku nie forsuj swoich mięśni.